Jag tänker…

Lämna en kommentar

18 mars, 2013 av Harkling

 

…inte låta någon ”proffstyckare” styra mina åsikter och ställningstaganden.

Trots att jag gick i den gamla, förkättrade pluggskolan har jag lärt mig ”ett kritiskt förhållningssätt”, något som numera finns som ett mål i skolans läroplaner. Under min tid som elev existerade inget sådant mål.  Den generation jag tillhör fick i stället värdefulla redskap i form av baskunskaper i ”skriva, läsa, räkna” som har gjort det möjligt för oss att göra våra röster hörda när och om vi vill.

Tänka fick vi lära oss på egen hand. Med mer eller mindre lyckade resultat… 🙂

Kommentera

